Lag lysende is-sopper🍄💡

Når gradestokken på hytta ser slik ut……Ja da er det tid for å lage noe greier med is❄️ Dessverre skulle vi bare en overnatting denne gangen, men jeg rakk å lage en sopp, å første utgave ble ganske søt, så det må bli flere tror jeg;) Legger ved en liten beskrivelse av hvordan nedenfor jeg, så kan du prøve om du vil👌🏽


Jeg har lagt en lyslenke nedi en rund plasbolle, som skal bli sopp da vannet fryser.


Så er det bare å fylle på med vann.Å sette en mindre bolle nedi, legg så ett eller annet oppå som har litt tyngde, slik at du får en god grop isklumpen. Også setter du den ut over natten( eller til den er fryst da;) Jeg fylte også en flaske som skal bli stilken/kroppen til soppen. For å få de ut av formene, har jeg brukt litt varmt vann, da kommer de fort👌🏽 Så er det bare å sette de oppå hverandre, sette i batteriet på lysslysslynga, å se hvor fint det blir. Ganske fin ikkesant? Soppene ved sidenav støpte jeg i sommer legger ved link her om du vil teste det også:https://lisewolden.blogg.no/stope-pyntesopper.html

Håper du lot deg inspirere og lager noen fine isskulpturer sjekk meg gjerne ut på Instagram og Facebook om du vil, der legger jeg stadig ut smått og stort jeg pusler med, ha en fin dag!

Lise

2 kommentarer
    1. For en kul ide! Jeg har nettopp funnet bloggen din, og jeg er mektig imponert over dine ferdigheter og fantasi! Gleder meg til å finne mer;) Utrolig flott sopp!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg