Her kommer fremgangsmåten på vasen!

Her kommer fremgangsmåten på vasen jeg hadde med på bildet i forrige innlegg. Jeg tenkte jeg måtte bruke stoffrestene til noe, og det ble da til denne vasen. Veldig praktisk da, men tanke på at den ikke tar noen plass i skapet da du ikke bruker den.

Først klippet jeg ut to identiske stykker av hard filt, min firkant ble 20cm begge veier, men det kan man jo bare tilpasse.


Så klippet jeg til to like firkanter med møbelchenille i fargen gylden brun.

Jeg har bare lagt de fire bitene oppå hverandre, og her har jeg også lurt inn en liten skinnlapp i siden. Skinnlappen er der bare for syns skyld, jeg syns det gir litt til utseende, men det bestemmer man jo selv;) Så har jeg bare sydd en rettsøm i hver side, ca 1,5 cm inn i filten.

Det geniale med denne vasen er jo at den blir helt flat da den ikke brukes, så den tar minimalt med plass. Man bare putter ett glass, en tomflaske eller hva man har liggende inni filten, også blir de en råtøff vase!

Se her, den ble så fin syns jeg, også elsker jeg de nye fargene i stua:) Rart hva noen få puter gjør med ett rom igrunn. Hva syns du?

Her er link til innlegget om putene også(der finner du linker til bordet og lysestaken også)

http://lisewolden.blogg.no/1469549260_i_dag_har_jeg_laget_l.html

Følg gjerne siden min på facebook og Instagram også, det heter jeg Homemadebylise74 begge steder og jeg legger jevnlig ut inspirasjon til DIY, gjenbruk og interiør.

 

8 kommentarer
    1. Oldemorbloggen: Heisann! det får du nok i de fleste hobbyforetninger, eller sysenter. Jeg har laget kun i farget filt, det går like fint, men akkurat nå ville jeg den skulle matche putene d, så la på litt stoff også 🙂

    2. Hei igjen! Takk skal du ha, men som den utolmodige sjela eg er, kunne eg ikkje vente på svar, så eg gjekk til fargehandlaren og spurde om han hadde slik filt, noko han ikkje hadde, men han hadde svart nålefilt. Her har me ikkje hobbybutikk. Sjå innom bloggen min, så ser du resultatet av din inspirasjon. 🙂

    3. Oldemorbloggen: Åhhh, så innmari gøyalt at du ble inspirert, det er herlig å høre:) jeg har en Facebook-side som heter Homemadebylise74, kan jeg dele innlegget ditt der? Det ble jo sååå fint??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg