I dag har jeg laget litt høststæsj til stua!

Jeg elsker alle årstidene våre, og siden været har vært litt fuktig i dag, begynte jeg å drømme meg mot høst allerede  Jeg håper virkelig den ikke kommer ennå, men da er ivertfall stua mi i høststemning og klar for koselige kvelder. Her skal jeg  vise deg putene jeg har sydd i dag, tipper det blir ennå flere puter etterhvert, for i høst skal jeg virkelig boltre meg!

 


Stoffet jeg har brukt er møbelchenille, i fargene mørk grønn, mørk rød og gylden brun.Tenker det vil gi en skikkelig varm og lun stemning da mørket kommer:)

Stoffet jeg har brukt er veldig lett å jobbe med, så her er det nermest bare å brette puta slik den skal være.

Jeg har sydd inn en liten skinnlapp i siden på alle putene,den er helt uten funksjon, men jeg syns de ser litt mer proffe ut da, thi hi..

Jeg har bare lagt stoffet med en veldig god overlapp, slik at det ikke spriker da jeg skal putte inn puta etterpå.

Jeg har ingen overlockmaskin, så derfor syr jeg en ekstra sikksakksøm rundt hele stoffet først, slik at jeg er sikker på at det ikke rakner(selvom det jeg bruker her er ett stoff som normalt ikke rakner opp). da det er gjort er det igrunn bare å sy en rett søm i hver side, og putte puta inni:)

Dæven, så koselig det ble her nå! Jeg har laget en vase også av stoffrestene, skal lage ett innlegg med fremgangsmåte å den også om litt;)

Fremgangsmåte på bordet og lysetaken finner du her:

http://lisewolden.blogg.no/1456039784_nytt_liv_for_stygge_s.html

http://lisewolden.blogg.no/1459530119_pimpa_stubber128076.html

Takk for at du titter innom bloggen min, følg meg gjerne på Instagram også, jeg heter Homemadebylise74 begge steder:)
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg