Kan man lage fine utemøbler helt gratis?

Jeg mener jo absolutt at med litt jobb og fantasi, så kan hjemmelaget bli vel så koselig som om man kjøper utemøblene. Og jeg vil påstå at det har en god porsjon sjarm også;) Denne dagsengen/sofaen har jeg laget av litt rekved og ei gammal dør. rekveden er plukket langs Glomma( ja,jeg er stadig på tur og finner mye fint), og døra var jeg så heldig å få av en som ikke trengte den.

Her håper jeg på mange fine sommerdager fremover!


Jeg valgte å bruke det nydelige hekleteppet etter min bestemor som trekk og det fargede pleddet er etter min mormor, så for meg er det mye sjel i min nye utekrok.

Etter at jeg fikk malt over døra og pusset den litt slik at den fikk en slitt røff look, så tegner jeg rundt stammen på treverket jeg skal bruke som bein. da ble det lettere å finne midten der jeg skal borre, for å feste beina.

Så har jeg tatt ett lag universallim og skrudd sammen med gode skruer. Hengslene har jeg latt henge på , for det syns jeg bare var fint;)


Her er ett nærbilde av det gamle vinduet som jeg har brukt til å henge blomster i 🙂

http://lisewolden.blogg.no/1462793170_gamle_vinduer_som_blo.html

Legger også ved bilder av dette bordet som jeg har laget tidligere, dette er også laget av en gammel dør og du finner fremgangsmåte her :

http://lisewolden.blogg.no/1460289472_fra_dr_til_lavt_bord_.html


Her fikk altså gamle dører og vinduer nytt liv i sommer 🙂

Ønsker dere alle mange fine dager i sommer!

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook under navnet Homemadebylise74 om du vil se flere bilder og tips 🙂
 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg