Fra dør til lavt bord :)

Jeg får til ett gjenbrukstips til her på tampen av helgen, jeg har redesignet ett slikt bort tidligere også, men det var det jammen en som syns var så fint at han kjøpte det for å ha på hytta,det var ganske stas syns jeg. 

Så nå har jeg laget ett til, som jeg kan ha selv:) Denne gangen har jeg greid å ta litt mer bilder mens jeg gjør det om fra dør til bord, slik at du også kan lage ett om du vil. Gamle dører får man tak i på salgsider på nett, de fineste må man kansje gi litt for, men så blir det jammen fint også.

Selv elsker jeg å skaffe brukt og gammelt, noe kan man gjøre om og noe er fint i seg selv akkurat sann som det er. Interiør trenger virkelig ikke å blakke deg helt, selv syns jeg det handler om å omgi seg med ting man er glad i, og som man syns er vakkert og gøyalt. Da kommer den gode hjemmekoselige stemningen av seg selv vil jeg si. Kjør på, klin til med farger og stæsj du syns er fint, ikke vær så høytidelig da det kommer til interiør, det trenger ikke nødvendigvis å matche hele tiden.

Jeg tror dette bordet skal få plass på verandaen i sommer det også, så kan det få flytte inn til vinteren:)

Jeg har foreløpig en gammel sofa stående i min utekrok sammen med bordet, men der må jeg finne en annen løsning snart, for den sofaen skal jeg ha i forteltet på campingvogna mi i sommer 🙂

 

Jeg var så heldig å få skråkjært min dør på ett verksted, men den kan selvsagt bare kuttes rett av også. Jeg har festet med vinkeljern der bena og platen skal sitte sammen. 2 vanlige små på hver side også satte jeg noen store(egentlig slike man bruker som oppheng til blomstene ute) på midten. Jeg satte også på små hjul, slik at det er lettere å flytte på det om man skulle få det for seg at man skal vaske litt 😉 Deretter malte jeg den ene siden hvit, så lot jeg den andre siden beholde trefargen, men det gjør man jo som man vil og i hvilken farger man digger selv:) 


Til slutt har jeg pusset en del på platen igjen, for å få til en litt slitt look på bordet mitt, syns det passet godt slik jeg ser for meg at det skal bli der ute i sommer:) Jeg lurer også på om jeg skal finne en lakk eller noe som ser naturlig ut og tåler litt vær å ta på også, slik at det holder seg godt.

 

Sann, da er det bare å vente på masse fint utevær, evt finne frem masse fine uteklær, for her har jeg tenkt til å kose meg mye fremover! Hva syns du? likte du bordet? Pottene jeg har på bordet er tomme hermetikkbokser som jeg har trykket med olabuksestoff, ble skikkelig tøffe.(ligger fremgamgsmåte i bloggen det også)

Fortsatt fin søndag folkens!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg