Vil du tenke gjenbruk selv på 17 Mai?

Jeg liker å vri hodet mitt litt rundt før jeg kaster noe rett i søpla, denne gangen satt jeg her med en popcornpose i hånda, og tenkte at jammen har ikke den fargene rød, hvit og blå i seg. Da skvatt tanken inn om å lage en gjenbruksvindmølle til 17 Mai! 

Først klippet jeg to kvadratiske biter ut av posen, helt identiske. Så limte jeg de sammen slik at den ene siden fikk farge, og den andre sølv. Grunnen til at jeg limte to sammen var bare for å få en tykkere vindmølle, vil tro ett lag ville bli for tynt.

Jeg tegnet to rette linjer fra hjørne til hjørne, da vil det være lett å finne midten da man skal forme den. Som du du kan se på bildet er det to tynne streker og midten er der jeg har tuppen på tusjen

Jeg har nå klippet halveis inn mot midten med en saks, slik at man kan dra flikene inn mot senter. Jeg har her brukt en nål og stukket gjennom annenhver flik, deretter inn i krysset i midten.

Både foran og bak har jeg satt en perle, det er for at vindmølla ikke skal komme inntil korken jeg setter bak og at den heger løst og lett kan snurre i vinden:)

Jeg stakk deretter nålen inn i en vinkork, men den kan jo stikkes rett i en pinne, vegg eller lignende.  Jeg brukt en kork, som jeg setter på toppen av en pinne, litt fordi det var enklere å få inn nålen.

Sånn, nå er den ferdig! Kansje det blir en liten vindmøllepark her i Mai 🙂

Jeg satte en på en liten knapp også jeg 🙂 Den blåser så pent i vinden!

 

Følge meg gjerne på Instagram og Facebook også, for inspirasjon til Interiør, DIY, gjenbruk og lignende.

Blir så gla foor at du titter innom bloggen min, tusen takk!

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg