Veggjulestjerner av tapetrester✨

Jeg tar alltid vare på tapetrester, og ikke bare det at jeg bruker en del av det i jobben min, så blir det jo litt av det hjemme også når man tapetserer. Eventuelt kan du bruke annet tykt papir.

Jeg har som du ser noen ruller, å nå skal jeg vise deg hvordan du kan lage julestjerner til å henge på veggen.Du starter med en en kvadratisk tapetrest, så er det bare å brette ivei:) Først bretter du tipp mot tipp slik at du får en tverrgående kant. Så gjør du akkurat det samme andre veien. Da vil du får ett slags kryss på arket. Så skal langsidene brettes mot hverandre, begge veier, husk å lage litt skarpe bretter, da blir det enklere til slutt;) Sånn, da har du ennå flere streker på arket. Nå skal du igjen legge den som en trekant, Så brette kortsidene fra midten og ned som på bildet under.Igjen må du gjøre det på begge sider. Og begge veier.  Sånn, da skal arket ditt se slik ut på baksiden. Her har jeg tegner på streker, så blir det lettere å se for deg;) Nå skal det klippes små innsnitt midt på sidene som du ser på bildet. Man klipper etter strekene. Så starter monteringen, jeg har brukt en stiftemaskin her, men bruk gjerne lim om du vil det isteden👌🏽 Alle spissene brettes over hverandre slik at du får fire tupper. Man må kansje klemme det litt på plass, det er nå du får utbytte av litt skarpe kanter, da er det mye lettere.sånn skal den se ut når su har montert den sammen og du trenger to stykker for å lage en stjerne. Den ene klipper jeg opp, så man får fire løse tupper. Som jeg nå limer fast mellom tuppene på den andre delen. Her har jeg brukt ett hurtigtørkende lim, så det ikke sklir mens jeg holder på. Men med tålmodighet fungerer nok annet lim også. Sånn, da et veggstjernen ferdig! Jeg elsker disse, å synes det we så gøy å kunne guffe på med masse stjerner uten at det koster en formue. Hva synes du? Ganske stilige? Kan nok hende det blir mer bretting her til helgen asså;) Jeg brukte dobbeltsidig teip for å henge opp mine, den kan jeg «gnu» av veggen igjen etter jul. Men der går kansje med sånn lærertyggis også👍🏽  Da ønsker jeg deg en riktig fin førjulstid, å håper du koser deg med den å har minst ett juleverksted. Takk for at du titter innom bloggen min, liker du det jeg driver med, kan jeg anbefale deg en titt innom min Facebook  eller  Instagram der legger jeg stadig ut smått og stort. Jeg heter Homemadebylise74 begge steder.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg