“Nytt” bord på hytta!

Ja, da har det gått i mye pussing beising og voksing igjen, men det måtte til for å få bordet akkurat slik vi ville. Bordet var forsåvidt veldig fint fra før, ett skikkelig solid og flott eikebord. Men jeg ønsket som alltid å fikse litt på det for å få det slik jeg ville.

Slik så bordet ut
Sånn så bordet ut før det ble pusset. Ett skikkelig fint og solideikebord.

Først ble bordplaten pusset helt ned, en drøy jobb, men jeg liker jo å jobbe med sånt, så det gikk fint. I slike omgivelser er det jo bare en fornøyelse å jobbe synes jeg!

Bordbeina ble også pusset ganske mye, også ble det ett strøk med heft og sperregrunn, det bruker jeg alltid for at malingen skal sitte bedre og at evt kvist etc ikke skal komme til syne.

Her er det ferdige resultatet, jeg brukte først en hvitpigmentert beis fra Osmo, endte opp med to strøk for å få den ønskede hvithetsgraden, jeg ville gjerne ha ett godt hvitt skinn i platen, men at den samtidig skulle se naturlig ut med alt spillet i treværket. På toppen har jeg brukt en hardvoksolje fra Osmo, da får man en deilig naturlig overflate som fortsatt har ett matt ytrykk. Jeg skulle gjerne sett dette bordet i en dempet sort eller noe, men her på hytta passet det best å holde det i en lys tone.

hva synes du? er ikke den bordplaten fantastisk?

Husk at om du finner noe som du liker formen og designet på, men kansje fargen, beisen e.l ikke er helt riktig, så finnes det alltid muligheter for å gjøre det til “ditt” alikevel.

Takk for at du leser min blogg, det synes jeg er så gøy, liker å kunne inspirere til gjenbruk og kreativitet. Det er ingen vits å kjøpe alt nytt, også synes jeg personligheten kommer bedre frem i ett hjem der man har blandet stiler, mønster og utrykk å gjort det til sitt eget hjem.

Jeg er også på Instagramog facebook om du vil følge med på smått og stort jeg driver med der.

Ha en fin dag alle sammen!

1 kommentar
    1. Hi kitty, are you looking for sex, casual relationship or relationship?

      Don’t wait, just join us at http://www.xlove.com.pl

      Thousands of single women are waiting for someone to finally take a step towards them!
      A special locator will help you find your woman within 10km

      Don’t let them wait, just join today!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg