Lysestaker og blomsterpotte du lett lager selv

Jeg synes det er så klønete med kubbelys i utelyktene, er så lett å glemme at man skal blåse de ut. Derfor tenkte jeg at disse måtte være fine, for da kan jeg bruke telys som fortsatt kommer litt opp i høyden. Selvsagt må man passe på disse også, men de slukker ivertfall etter en tid.

Vi har en betongblander, men det trenger du ikke altså, går fint å vispe uten også til sånne småprosjekter. Jeg har brukt vanlig B20 tørrbetong her.

Jeg har rett og slett bare putta støpen oppi to kaffeposer og knyti en hyssing lett rundt. Hyssingen er bare for at jeg vil de skal de ut som små sekker, men har kan du jo boltre deg å støpe i Pringlesbokser eller hva du måtte ha for hånden. Da støpen er oppi, har jeg putta en lyskopp i toppen, slik at jeg får telys nedi etterpå;) bruk hva du har, vis du bruker noe du skal ta opp igjen etterpå, så smør den gjerne med litt olje først, så er den lettere å ta opp. Og legg  små steiner eller noe med såpass vekt at du får det nedi betongen.

Så er det bare å vente ett par dager på tørken, det er det værste jeg vet, for jeg er enormt utålmodig. Men her er det ikke annet å gjøre altså..

Sånn, endelig  ferdige, jeg malte mine med bengalakk, men selvsagt, de hadde vært fine i naturlig farge også, så det er ikke nødvendig.

De ble fine her hos meg, å passet glimrende i lykta.  Egentlig ble denne blandingen i poser en greie da vi hadde for mye betong etter noe arbeid i hagen, å da helte vi bare alt oppi betongposen igjen og gjorde akkurat det samme som med stakene, men denne skulle romme blomster og er en del større.Håper du likte disse og at det kan la deg inspirere til å lage noe selv.

Sjekk innom mine sider på Instagram eller Facebook om du vil, jeg legger ut nye bilder hyppig på Instagram og linker til blogg osv på Facebook, navnet er Homemadebylise74 begge steder.

ha en fin og kreativ sommer!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg