Lysestaker av gamle lampeskjermer-DIY

Etter at jeg la ut bilde av disse på nytt på min Instagramkonto, så har det poppet inn med spørsmål. Det er veldig koselig, så derfor legger jeg ut en ny fremgangsmåte for de som vil teste ut selv👍🏽 Jeg vet at mange ikke liker at man «ødelegger» gamle ting, men så lenge man ikke vil bruke det slik det er av en eller annen grunn, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal gjøre det. For meg ligger verdien i at man får brukt det, og om det er litt farge og fiksing som må til, så tenker jeg at det er helt greit😁
Her er ett lite lager jeg hadde liggende av gamle skjermer, noen har jeg brukt slik de er, men flere av dem var såpass rufsete at det var bare greit å ta av stoffet å gi dem en makeover.

Så må man bruke en god tang/avbiter så man får vekk den rundingen som pæra vanligvis sitter fast i.

De kan være litt harde, men skal gå greit;)

Slike lyskopper til å sette fast til telys får du kjøpt i de fleste hobbyforretninger, evt har du kansje noen i glass eller noe liggende fra før. Jeg har noen ganger loddet den fast, men synes det går like fint å lime de fast med skikkelig godt lim som tåler formålet. Så da er det igrunn bare å spraye i den fargen du ønsker, jeg bytter stadig farge på mine😅

Når du skal spraye, så anbefaler jeg at du bruker en grunning først, da sitter lakken bedre.

Så er det bare å vente spent på resultatet etter tørking😁 Jeg er like spent hver gang og vil helst bli ferdig før jeg har begynt som vanlig😂
Se her, blir de ikke ganske fine?


Likte du dem? Jeg synes de er stilige selv😅 Om du vil se mer av mine prosjekter kan du gjerne følge meg på: Instagram Eller Facebook
Jeg heter Homemadebylise74 begge steder👍🏽 Ha en fin dag😘

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg