Lage egne mosesirkler

I dag har jeg laget egne mosesirkler, som jeg av alle ting skal pynte opp på utedoen på hytta med. Jeg synes det er så fint, men å kjøpe ferdig er uaktuelt, jeg synes de er for dyre for meg. Jeg kan evt heller bytte ut mosen her om den skulle bli lurvete eller tørr etterhvert.

Jeg startet med ulike sikler, jeg hadde noen sånne i rustent metall til å ha kubbelys på liggende, som jeg aldri brukte alikevel. Også kjøpte jeg ett annet billig fra ei venninde som hadde gått lei lysfatet sitt;)

 

Jeg borret rett og slett ett hull i midten på de, det kunne selvsagt vært borret i toppen evt, men disse var litt bulkete, så for at de ikke skulle stå rett ut fra veggen evt, så tok jeg festet på midten her;)

Så limte jeg rett og slett ulik mose og reinlav rett på fatene.

Ganske fint, jeg ville ha mine med en mosetype i hver sirkel, men selvsagt kan man i blande litt;)

Så fant jeg det hullet jeg hadde borret og skrudde mosesirklene rett i veggen. Jeg skulle jo ha mine på en utedo, men kommer nok til å lage noen til å ha inne etterhvert også, da vil jeg nok kansje lage ett annet oppheng. Jeg har hørt at ivertfall reinlav(den lyse sirkelen) kan sprayes med litt vann om den tørker, så skal den holde seg ganske godt. For meg er det ikke så farlig om den holder fukten, så jeg sprayet med klarlakk og lar det stå til. tørker den, så fester jeg bare ny mose;)

Jeg synes det ble så fine, og passer jo midt i blinken til en utedo i skogen!

Håper du likte dem, og tusen takk for at du stikker innom å leser bloggen min;)

Sjekk gjerne min Facebook og Instagram også, jeg heter Homemadebylise74 begge steder;)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg