Lage drikkebrikker av Kartong

Denne gangen har jeg laget drikkebrikker av Juicekartongene, synes de ble såpass fine, at jeg legger ut hvordan du kan gjøre det her. Helt fra jeg var liten har jeg hatt en innebygd skapertrang, og ennå kan jeg sitte med ting å pønske ut noe jeg kan gjøre med det, slik at det fortsatt kan brukes. Jeg leter ofte etter inspirasjon på nett og andre ganger plumper det noen ideer inn i hodet. Det er som en hobby for meg, og ren rekreasjon å pusle med slikt. Denne gangen var det ett dykk i papirsøpla, som gjorde at jeg ville lage noe av kartongene.

Man trenger ikke så mye utstyr for å lage disse, men en symaskin er en fordel å ha, eventuelt kan man sikkert bruke sterkt lim.

Så er det bare å klippe eller skjære strimler i den størrelsen du tenker er passe. På min brukte jeg 12 strimler, 6 hver vei.

Så er det bare å begynne å flette, på samme måte som da man lager julekurver,

Det kan være lurt å sy eller lime underveis, slik at det ikke forskyver seg for mye.

Jeg pleier også å sy på en liten flik av stoff eller skinn, det har ingen fuksjon, men jeg syns det gjør at det ser mer stilig ut.

Voila, nå er de ferdige! Å jeg synes de ble skikkelig tøffe. Å Ekstra gøy at de er laget kun av søppel 🙂

Takk for at du titter innom bloggen min, jeg blir så gla for det og ekstra stas om jeg kan inspirere deg til å lage noe personlig å gøyalt.

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook jeg heter Homemadebylise74 begge steder.

ha en strålende dag! 🙂

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg