Gammel lampe i ny drakt.

Jeg fant denne gamle lampa på gjenbruksbutikken på Lillehammer, og syns den hadde potensiale. Noen mener nok at man ikke skal “ødelegge” lampens opprinnelige look, men så lenge jeg ikke kan bruke den slik den er, så synes jeg det er lov å gi den nytt liv i mange år til hos oss.

 

 

Når man skal spraylakkere er det viktig at man også der tar seg tid til å grunne materialet man skal fornye, gjør man ikke det, så vil det fort bare flasse av, å det er så kjedelig da man har lagt ned masse tid og arbeid i det. Etter grunningen har jeg brukt en sort matt lakk, jeg synes sort er flott, samtidig som det får godt frem konturene. At lakken er matt gjør den bare ennå mer stilig i mine øyne.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den orginale lampeskjermen ble igjen hos gjenbruksbutikken, så får jeg se om jeg finner en passende skjerm etter hvert, men frem til det, så får den fungere med en stilig dekorpære hos oss. Klarte ikke å vente med å ta bilde av den til jeg kom hjem, så har tatt bilde ute på hytta i finværet. jeg syns den ble fantastisk fin, og gleder meg til å finne en egnet plass til den! En ting er ivertfall sikkert…ingen har maken! Så oppfordringen denne gangen må bli at man alltid må tenke seg om litt ekstra før noe går i søpla, med litt omgjøring kan den kansje leve i mange år til. Og er man ikke intressert i det hele tatt, så lever ivertfall til gjenbruk:)  Din søppel, kan være en skatt for andre 😉

Tusen takk for at du titter innom å leser i bloggen min, jeg håper det kan inspirere til å ta mer vare på det man har rundt seg å ikke kaste alt rett i søpla.

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook også om du vil, ha en fortsatt fin dag!

 

2 kommentarer
      1. Helt enig, men vet bare at noen mener at det ikke skal endres på 🙂 Jeg synes også vitsen må være at man tilpasser det slik at man selv kan bruke det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg