Ett skikkelig redesign- fra bord til krakk

Dette asså, det var ett skikkelig morsomt redesign. Vi hadde ett småtrist bord på hytta, men som med alt annet synes jeg jo det er for gæli å kaste det, for det er jo ett veldig solid og bra møbel.

Slik så det ut, men på bildet har jeg fjernet en glassplate som lå i toppen. Den har jeg lagt vekk i håp om å trenge den til ett senere prosjekt.

For en stund tilbake pusset vi det ned for å se om det ble bedre, men jeg ble alikevel ikke særlig tilfreds med dette bordet. Så da kom ideen om å lage en skikkelig solid lang krakk.

Siden det allerede var pusset ned, så slapp jeg det denne gangen. Da var det bare å sette igang. Jeg har fått god hjelp av samboeren min her, for han er en sabla god snekker også:) Passer jo supert for meg som stadig har nye ideer:)

Vi brukte en skinnesag for å dele bordet, men det går sikkert med vanlig sag også, må bare fuge litt ekstra.
Sann, da var det saget over, så vi kunne sette det sammen igjen.

Satte på en skive under å skrudde det fast igjen, her blir det selvsagt noe fuging etterpå for å skjule den sprekken som kommer.

Se her à, ganske stor forandring, ikkesant?

Å her kunne jeg jo ha gitt meg, men så kom ideen om å fylle dette hullet med noe….og valget falt på skifer, siden vi hadde det liggende. Også ville jeg gjøre noe med fargen da..

Se på denna fine krakken da, jeg elsker den asså<3

Hva synes du? Ble ivertfall en solid forandring om ikke annet, og den kommer til nytte igjen, det er jo det viktigste igrunn.

Jeg har pussa litt så det skinner litt gjennom, det er jo noe man må gjøre som man vil med, men jeg synes det er litt fint, og sånn «hytteaktig»

Helt hvor jeg skal ha den vet jeg ikke ennå, men finner nok utav det etterhvert.

Det gitteret som lå under glasset i bordplata fikk jeg en ide om å henge på veggen. For det var egentlig ganske fint, satte noen små trekuler bak, slik at det kom litt utifra veggen, så kan det dekoreres med litt lapper, bilder og småpynt;)

Ble ganske dekorativt på en ellers ganske hvit og kjedelig mur. Det var ennå ett gitter i bunnen av dette bordet, også har jeg glassplata til overs, men er helt sikker på at jeg skal få brukt begge de tingene til noe stilig etterhvert.

Sånn, håper du har fått litt inspirasjon til å ta vare på noen av skattene dine istedenfor å kaste det.

Gå gjerne inn på mine sider Homemadebylise74 på Facebook eller Instagram der legges lenker ut, og bilder av ulikt gjenbruk, interiør eller DIY prosjekter deles jevnlig på Instagram.

Ha en god dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg