DIY-Stort veggbilde

Asså….dette ble jeg skikkelig fornøyd med, dog litt mer jobb enn jeg forutså, men sånn har det jo en tendens til å være.
Vi kjøpte listverket selv og lagde ramma, ville ha en ekstra bred ramme rundt, som bakside brukte vi underplate til tak.

 

Vi er så heldige å ha en skinnesag, men har du ikke det så ikke fortvil, det går med en håndsag også.

Så er det bare å kappe til i den størrelsen man vil ha, jeg ønsket meg ett skikkelig stort ett. Og sånn blir det:)

Sånn, da er alle delene klare for å lage en ramme, har du ikke en gjerdesag, så fungerer det helt fint å bruke hjørneklosser og vanlig sag, så ikke gi deg her. Jeg er heldig å har en kjæreste som hjelper meg med det jeg ikke fikser selv. Så litt bortskjemt der.
Evt er det lurt å bruke en eksisterende ramme, da er det bare å finne en grei størrelse til ditt prosjekt.

Vi limte ramma på plata med sterkt lim, og skrudde fra undersiden.

Man trenger ikke så mye lim, men nok til at det fester seg. Jeg bruker mye Tec7, men finnes sikkert andre gode alternativer. Pass på hvor du skrur og at skruen ikke er for lang.

 

Jeg valgte å male ramma her, for vil aller helst ha den i dempet sort, bildet skal henge i anekset på hytta, og der passer det best.

Så er det bare å stable og lime, jeg har brukt samme lim her som på ramma. Dette er litt puslespill, men gurimalla så koselig å holde på med.

Dette tok litt tid, men se da, så fint det ble..ivertfall ble jeg skikkelig fornøyd selv. Hva synes du?

Koselig at du leser gjennom bloggen min, gå gjerne inn å følg meg på Instagram eller Facebook ved å trykke på linkene. Evt så kan du søke meg opp, Jeg heter Homemadebylise74 begge steder.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg