Brett en koselig påskeserviett!

Her kommer en fremgangsmåte på bretting av servietter til påske. Og med Koronapåske trenger man jo ikke brette så mange heller😅

Jeg legger rett og slett ved bildene under her jeg, så ser dere hvordan om du lurer;)

Det er nok lettere å brette med papirserviett, men, jeg liker så godt tøyservietter.

Man starter er en utbrettet serviett.
Man starter med hele servietten uten bretter
Så bretter man den en gang mot seg.

Så en gang til på langs.

Så bretter man fra midten og fra seg igjen.

Med begge endene.

Så kan man snu hele servietter, så den peker fra deg.

Så brettes de nederste endene innover.

Begge to skal brettes her også.

Nå blir det litt mer kronglete, for når skal det brettes en gang til.

Begge sider igjen.

Så snur vi hele serietten rundt.

og bretter «flippen» oppover.

Og bretter servietten i to.

Her må man justere «ørene» litt, hadde det nå vært en papirserviett, ville man kunne viklet endene bak sammen slik at den kan stå. Men..siden jeg har valgt å bruke stoffserviett har jeg laget en liten knute rundt.

Sånn! Da er den ferdig, ble ganske koselig ikkesant?

Jeg elsker å dekke bord, det er så koselig når bordet en pent, å det er lagt litt kjærlighet i dekkingen.

Takk for at du leser bloggen min, titt også innom meg på Facebook og Instagram jeg har profiler der under navnet Homemadebylise74 og deler jevnlig koselige tips.

klem Lise

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg