Bleke kongler selv

Ett kjapt innlegg her siden flere lurer på hvordan jeg har bleket konglene jeg bruker. Det er så enkelt som å legge kongler  på ett glass, fyll opp med utsprungne kongler som er tørre. Så fyllet jeg opp med klor og vann, 2/3 klor og resten vann. Konglene trekker seg sammen da de blir våte, så man kan nesten ikke se at de blir bleket før man tar de ut av glasset igjen, å tørker de på nytt. Jeg lot disse ligge i 2 døgn. Ikke alle tar til seg like mye bleking, men det blir ett kult og «naturlig» utseende på dem.

 Så enkelt er det altså. Er du utålmodig, så kan du tørke kongler i ovnen på 50 grader også, tiden varierer, så du må følge med selv hele tiden.

Hva synes du? Litt gøyalt synes jeg. Liker du DIY, gjenbruk og interiør, så følg meg gjerne på Facebook eller Instagram også:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg