Mye bøker til overs?

Loppemarkeder og bruktbutikker bugner av gamle bøker, noen har kansje en god del liggende hjemme også. Jeg oppfordrer selvsagt ikke til å ødelegge fine lesbare bøker, men det er unektelig en del av de som aldri kommer til å bli bladd i mer. Da kan der være fint å gi dem ett nytt liv, så man uansett kan ha glede av dem en stund til.

Jeg har brukt gamle lamper med såpass tynne stammer at det går fint å tre bøkene rett på. Jeg måtte først ta av støpselet, klarer man ikke selv, er det bare å få bittelitt hjelp.

Jeg brukte ett vanlig borr til å lage hull i bøkene, det pakket seg litt i bladene, men fant en teknikk på det etterhvert.

Her har stålampa fått ny drakt, litt morsom syns jeg jo den ble:)

Det måtte bli en liten bordlampe også, skal snart fikse litt på soverommet mitt, så kansje den kan få en plass på nattbordet mitt:)

Det finnes så masse tøffe lyspærer å få tak i nå, jeg syns den blir vel så fin uten skjerm, men bytter litt på;)

Ett morsomt hobbyprosjekt man kan sysle med utover kjøligere kvelder.

Sjekk gjerne ut min konto på Instagram og Facebook, jeg heter Homemadebylise74 begge steder, og deler hyppig av mine ideer til gjenbruk og DIY.

4 kommentarer
    1. Stilig!! og kreativt! Så morsomt på et bibliotek da..:-) Eller ved “lese godstolen”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg