Opp-ned potte til urtene🌿☘🍀

I dag har jeg prøvd meg på å lage en opp-ned potte til oreganoen, men selvsagt kan man plante hva man vil. Jeg har sett de med eføy oppi, det er superfint da de klatrer rundt potta:) Eller…tenk å ha jordbær i den til sommeren da:-) uansett hva man har oppi, kul blir den ivertfall!

Dette er ingen stor sak å få til, du trenger bare en potte med hull i bunnen,litt ståltråd, noe å lage hull med og noe av plast å ha inni:) Selv brukte jeg ett vanlig plastbeger jeg hadde tatt vare på tidligere;)

Jeg startet med å lage ett passe hull i boksen, akkurat passe nok til at jeg får planten igjennom. Siden det er litt kant igjen og at røttene allerede holder jorda på plass, vil det ikke drysse jord. Det har ivertfall ikke gjort det hos meg.

Jeg brukte en slik som man lager hull i belter, men man kan også bare bruke en syl eller noe å stikke hull i boksen med, jeg lagde 3 hull. Så stappa jeg planten forsiktig gjennom. Endene av ståltråden trer man gjennom hullet i potta og lager en slags krok som man kan henge den i.

Da været blir varmere er det jo fint å ha urtene hengende ute, men de får nok være inne noen dager til her;)

Jeg vanner den fra toppen, evt ta den ned da du skal vanne:)

Ha en super dag! Og følg meg gjerne på Instagram og Facebook under navnet: Homemadebylise74 om du liker gjenbruk og DIY:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg