Lage egne sementpotter?

Moro å våkne da man dagen før har laget sementformer og bare venter på å se hvordan de blir! Dette er jo så enkelt også blir de skikkelig kule:) Kjenner at jeg kommer til å støpe mye fremover, og at jeg skal prøve meg på noen store potter jeg kan ha ute i sommer) Men i første omgang, har jeg prøvd på en liten potte som jeg har støpt i en melkekartong, og en lysestake i ett yoghurtbeger:)

Dette er ikkeno problem å få til selv, jeg lager “røra” som anvist på pakken, du kan få kjøpt hobbysement i de fleste hobbyforetninger. Jeg smurte formene med litt olje, slik at de blir lettere å få ut da de tørker. Så er det bare å støpe ivei! I den store melkekartongen har jeg bare puttet en liten oppi og fylt på slik at jeg kan putte en liten plante oppi 🙂 Da er det bare å vente på at det skal tørke, alt fra en dag ettersom hvor stort det er det du lager. disse formene sto til tørk ett døgn.

Sann!, kos deg med støpingen, og ha en fortsatt fin helg:) Følg gjerne mine sider på facebook og Instagram for ideer, jeg er begge steder under navnet Homemadebylise74.

8 kommentarer

Siste innlegg