Lag en kurv av avisa di:)

I dag har jeg prøvd meg på å flette en kurv av avisa. Jeg trenger noen flere potteskjulere, og tenkte jeg kansje kunne bruke dem til det 🙂 Evt er de jo kule å ha til fjernkontrollene eller noe. Jeg må nok øve meg litt mer for å få til flettingen, slik at de blir helt strøkne, men syns den ble ganske så grei uansett:)

Først klippet jeg vekk langsiden der stiftene sitter, slik at jeg fikk mange ark, så klippet jeg dem i to på langs igjen.

Så har jeg brettet den på langs en gang, så to ganger og jammen en gang til, slik at man får jevne striper å flette med.

Så begynner flettingen, her la jeg ett tykt blad over for å holde stripene flate og i ro mens jeg begynte. så flettet jeg annenhver til jeg syns den så stor nok ut. Så begynte jeg å flette oppover, det var litt vanskelig så her bør man nok stifte fast litt, evt sette på en klype evt. for å holde det litt fast. Rundt kanten på toppen, limte jeg en stripe, litt for å skjule at jeg hadde stiftet, også syns jeg det var pent å avslutte med en kant;)

Dette var koselig å drive med, og jeg syns de ble fine, så dette kommer jeg helt klart til å fortsette med 🙂 Følg meg gjerne på Facbook og Instagram under navnet Homemadebylise74 om du vil se flere bilder og ideer.

 Ha en super helg!

 

8 kommentarer

Siste innlegg