En stund igjen til Guacamole men;)

Endelig har avocadosteinen jeg satte i ett lite glass med vann ved juletider blitt en plante:( Her trengs en god porsjon tålmodighet altså, men litt kult å se utviklingen da:)

Først satte jeg den i ett lite likørglass, som jeg fylte på med vann hver dag, helt til det kom frem en liten spire fra nøtta da den sprakk. (Det tok flere uker)Da spiren kom satte jeg den i jorda.

Man kan også tre tannpirkere inn i stenen å sette den oppå ett større glass slik at den ikke faller nedi, men hele stenen bør ikke være under vann har jeg hørt;)

Noen putter stenen rett i jorda også, men det tror jeg tar ennå litt lenger tid.

Men, her er det jo bare å prøve seg frem:)

Den første stenen(disse 3 er satt i vann på ulik tid) vokste rett i været og stammen er kjempetynn. Så jeg fikk et tips om at man kunne plukke vekk nye skudd fra toppen slik at de heller kommer nedover på stammen..så det prøver jeg nå;)

Jeg har satt 3 stener tett sammen og prøver å tvinne de sammen i håp om at planten da skal bli mer robust og få større stamme. Men aner ikke, for det blir på en måte ett forsøksprosjekt dette her:)

Nå vokser den jevnt og trutt, og jeg har hørt de bærer frukter etter 6 år, men det er nok ikke her til lands;)

Så noen Guacamole tror jeg nok ikke det blir, haha:)

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook, der heter jeg Homemadebylise74 begge steder. Jeg legger stadig ut bilder fra diverse DIY, gjenbruk og interiørprosjekter:)

8 kommentarer

Siste innlegg