Rett og slett ganske tøffe👌

I dag er det tomflasker og stearinrester som har fått en “bli ny dag” her hos meg:)

Jeg syns det er så mange tøffe flasker, og da er det morsomt å kunne bruke de til noe. Denne gangen ble det lysestaker, der jeg har brukt toppen som stett. Jeg har først skåret flasken med en glasskjærer, laget ett snitt rundt flasken der jeg vil den skal sprekke. Så har jeg dyppet den vekselsvis i kokende og iskaldt vann til den deler seg:)

Jeg limte tuppen og bunnen sammen med universallim i sprøyte. Limet jeg bruker må herde i mange timer før det sitter skikkelig.

Så smeltet jeg om gamle lysrester i vannbad( hermetikkboks oppi kokende vann) Jeg brukte mest svarte lys, slik at det ga riktig inntrykk i gamle colaflasker.

Jeg festet en tung mutter/skrue i ene enden på veken, slik at den ikke flyter opp da jeg heller nedi den varme stearinen. Evt kan man jo sette ett kronelys i midten og fylle stearin rundt også, slik som på bildet under.

Hva syns du? Jeg syns de ble skikkelig tøffe ivertfall:) Følg gjerne mine sider på Instagram og Facebook, jeg heter Homemadebylise74 begge steder. Ha en super langhelg alle sammen!☀

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg