Slik lager du deg ett lite juletre🎄

Åhhhhh, jeg synes disse trærne ble skikkelig koselige, så jeg har laget en fremgangsmåte her vis du har lyst til å prøve selv👌🏽Om du ikke orker eller har mulighet til å støpe en fot, så ikke la deg stoppe. Lag de heller i en vanlig potte som du setter stokken nedi, og fyller opp med stein eller noe, så det står stødig.

Først har jeg funnet frem noen bøtter, også har jeg smurt dem inni med matolje. Da blir det lettere å få ut det du støper etterpå.
 Vi har brukt vanlig B20 tørrbetong, å blandet for hånd til den er sånn passe tykk.

Ytterst på den stokken jeg skal ha som stamme, hqr jeg skrudd i to skruer. Det har jeg gjort for at stokken ikke skal løsne fra betongmassen. Uten det vil ikke stokken sitte fast.Så er det bare å sette den nedi, og kansje legge noe rundt kanten på bøtta så stokken står rett. Jeg lot mine stå å tørke ett døgn, men du kan jo kjenne når den er ferdig. Da er det bare å lirke den ut av bøtta. Det er nå du merker at det var lurt med olje i starten. Så kan man endelig starte.  Jeg har i tilegg til foten brukt:

Ståltradsnetting(evt hønsenetting)

Hagetråd( fåes i eks blomsterbutikken)

Avbiter(til å klippe hagetråden o.l)

Granbar

og en hagesaks til å klippe grener.Så er det bare å sette igang. Først har jeg laget ett par runder nederst, litt for å få den fyldigere, men aller viktigst for å få en sånn tøff bøy i toppen av buska. Som du ser, har jeg bare festa granbaren i hagestråden. Ganske søtnikkesant? Gøyalt å holde på med, jeg må nok lage flere kjenner jeg. Jeg rekker ikke alltid å lage ett innlegg på blogg, men om du liker mine prosjekter, så deler jeg smått og stort på mine sider på Facebook  eller Instagram

ved å trykke på linkene.

Ha en fin dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg