Løvetannchips , enkelt og greit!

I dag måtte jeg bare prøve å lage noe av disse plantene som vokser så og si overalt om dagen, skal nok utforske litt mer, men i dag testet jeg løvetannchips, De kan visst brukes på samme måte som grønnkål, og det ser ut til å stemme så langt.

Først skylte jeg de godt å tørket bladene så godt jeg fikk til, klipp gjerne vekk de tykkeste delene av bladet. Deretter blandet jeg de litt med en deilig olivenolje, slik at alle bladene ble dekket med ett tynt lag olje.

Deretter la jeg alle bladene på ett bakepapir og satte de i ovnen på 180 grader i ca 10 minutter, men selvsagt her må man følge med, tiden kan variere ett par minutter. ta de ut da de er sprø og fine og pass på så de ikke blir brente.

Da jeg tok de ut av ovnen lot jeg de fortsatt ligge på matpapiret, men la det over på en rist. Så drysset jeg flaksalt og parmesanost lett over. Jeg syns det ble deilig, og veldig moro å lage noe av denne veksten som det er så mye av:)

Håper du også prøver, å at det inspirerer til å forsyne seg av den rike naturen vår!

Flott at du titter innom å leser bloggen min, følg meg gjerne på Facebookog Instagram for bilder, lenker og inspirasjon til gjenbruk, interiør og lignende.

Ha en fortsatt fin dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg