Ennå mer gjenbrukspynt til Jul💡🎄

Her blir det noen julepynta lyspærer på treet i år, og jeg kommer nok til å lage ennå fler, for det er ganske moro. Og da man holder på, kommer man bare på ennå mer man kan fylle de eller pynte de med.

Det eneste som er litt vanskelig med disse, er å få av toppen på pæra og få ut det som er inni. Jeg har prøvd ulike måter å gjøre det på, men syns det hitentil er lettest å sage av toppen med baufil, også pille ut innmaten etterpå. Og jeg har knust en del pærer underveis ja.;) Det er viktig å ha på hansker da man driver, da er man litt tryggere om pæra knuser.

Da toppen er av, bruker jeg en syl eller lignede og pirker ut innmaten.

Denne har jeg valgt å fylle med julekrydder, litt grønt også hadde jeg litt kakepynt liggende som kunne minne litt om snø. Titt litt rundt deg, og fyll den med ting du har liggende.

Toppen har jeg tettet igjen, også har jeg limt litt dekorbånd rundt toppen som pynt. Til slutt har jeg festet litt sytråd og laget en løkke, da er de klare for å henges på treet!

De er så pene da nellik og andre krydder synes gjennom syns jeg.

Bruk fantasien og slå deg løs da du fyller de, det er moro!

Denne siste saken er mye enklere, for den trenger man ikke å ta av toppen på pæra for å få til. Her er det bare å male/tusje toppen sort, også har jeg laget en ring jeg har tredd utenpå, slik at det ser ut som en hatt. Jeg har også tegnet øyne og munn rett på lyspæra.

For å lage en snømann nese, har jeg bare surret litt orange tråd rundt en halv fyrstikk. Også har jeg limt den på.

Jeg limte også en kvist på hver side, som skal forestille armer.

Sann, da er den ferdig, og ligner da litt på en snømann syns jeg.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram under navnet Homemadebylise74 om du liker gjenbruk og DIY, jeg legger stadig ut litt der.

 

#DIY #brukterlikebra #likebrabrukt #gjenbruk

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg