Lag Halloweenpynt av søpla di🍃🍁🍂

Man hører stadig murring da det kommer til Halloween, utsagn som at det er laget for handelstandsprofitt osv.. Men isteden for å surmule, kan man ikke heller legge seg litt i selen for å ikke bruke penger på det? Det må så absolutt ikke være enten eller.Selv lar jeg sjelden en mulighet til fest gå ifra meg, også elsker jeg å pynte litt til alle årstider. I dag har jeg laget litt pynt med utgangspunkt i en eggekartong. Dette er gøy for barn og barnslige voksne!

Jeg tar ofte vare på alt for mye rart, som disse eggekartongene. Men jammen, i dag fikk jeg brukt for dem.:)

Disse skal jeg prøve å få til å ligne litt på en flaggermus, så jeg har klippet av toppene og pyntet kantene litt med saksa.

Press ned klippekanten litt på toppen, og klipp ett litt kantete mønster i bunn.

Jeg fikk noen slike topper til overs også, og tenker at…de ser jo litt ut som en heksehatt? Da bruker vi de også;)

Nå er det bare den rette pappen igjen..hmm

Jeg krøller den skikkelig godt i hånda mi…

Og tenker at den skal bli ett koselig spøkelse.

Litt av poenget her, er å bruke det du har liggende. Her har jeg funnet frem litt av hva jeg hadde.

Alle delene må nå males eller sprayes i den fargen du vil ha. Jeg har brukt svart, lilla og hvit.

Også var jeg så heldig at jeg fant en rest av noe skinn, tenkte det passet godt til helsehattene. (Evt kan du bruke litt svart papp, eller en stoffrest)

Jeg har sydd i en tråd i toppen av alle dekorasjonene, da jeg tenker å ha de hengende på en kvist her hjemme.

De ble ganske morsomme syns jeg!

Litt skumle flaggermus, som er gøy å lage:)

Hva syns du om heksehattene? Jeg ble fornøyd:)

Litt mer søte enn skumle disse spøkelsene kansje:)

Så fint at du titta innom, men husk nå, prøv å bruke fantasien, om man ikke har noen øyne liggende, kan man selv tegne noen rett på kartongen osv..Bruk fantasien og det du har liggende:)

Sjekk gjerne ut mine kontoer på Facebook og Instagram, jeg heter Homemadebylise74 begge steder.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg