Flamingo!

Det ble visst den store dagen, for lys og lykter her hos meg i dag. Jeg syns det er så fint med Flamingoer, det var igrunn derfor ideen om å lage en flamingolykt kom over meg i dag. Her trenger man ett litt stort syltetøyglass, ett belte man kan ødelegge( evt tvinn litt hyssing eller lignende), frostspray, saks, kontaktpapir og lim:)

Jeg hadde ett kjempestort glass som det har vært sylteagurker i, men kjempefint med mange små også, så ikke drøy å lage noe selvom man mangler ett stort glass.

Dette var litt puslejobb, men jeg tegnet altså flamingoer på baksiden av kontaktpapir, og klippet ut, det gikk 6 stk til glasset jeg brukte.

Så klistret jeg de på glasset og sprayet over med frostspray( det fåes i de fleste hobbyforretninger). da det var tørt, tok jeg av kontaktpapiret igjen.

Jeg hadde dette gamle beltet liggende, og tenkte at det kan være litt kult med orange på lykta.

Først limte jeg på plass litt av beltet, slik at det ser ut som ett slags håndtak som henger ned (bare som pynt), så festet jeg resten av beltet rundt toppen.

Slik ble den!

Den ble veldig fin, og man velger jo selvsagt selv hvilket mønster man vil ha, en hjertelykt er jo sikkert supert, og litt enklere å klippe ut.

Kjempekoselig da det er lys i den og det skinner gjennom mønsteret 🙂

Lykke til om du prøver selv;)

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram, under navnet Homemadebylise74 om du liker DIY og gjenbruk, tusen takk for at du tittet innom bloggen min!

 

4 kommentarer

Siste innlegg