I dag har jeg lagd superenkelt lys til høstkveldene.

I dag har jeg laget ett superenkelt lys som passer mot høsten. Det du trenger for å lage dette er en tom hermetikkboks(jeg har brukt en leverposteiboks), lysrester/stearin, hyssing og litt bark.

Jeg lagde mitt lys i en vanlig leverposteiboks.

Selv hadde jeg noen rester fra gamle lys, der jeg brukte både stearin og veke om igjen, men man får selvsagt kjøpt begge deler om man ikke har noe liggende. Jeg varmer stearinen i vannbad og heller det rett oppi boksen da det er smeltet, veken har jeg selvsagt satt opp i midten først.

Deretter har jeg klippet til noen rester av bark i lengde som passer boksen. Da stearinen har stivnet, er det bare å surre barken rundt boksen og tvinne litt hyssing rundt.

Plukk med deg noen kongler også, og lag ett koselig lysfat til høsten.

Følg meg gjerne på Instagram og Facebook under navnet Homemadebylise74 om du liker DIY og gjenbruk:)

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg