gavepose til sommervinen av gamle jeans :)

Nå har det blitt en stund siden forrige innlegg, men her kommer ett tips til deg som kan sy litt. Ofte på denne tiden blir man bedt på sammenkomster i finværet, da syns jeg denne gaveposen som rommer to vinflasker er fin. 

Jeg lagde disse selv i fjor, men må nok lage flere, for det er jo litt koseligere å gi bort da man har gjort litt ekstra ut av det 🙂 Jeg legger ved en link på ett tidligere innlegg her også,som er litt enklere, det er blomsterpotter som også er laget av gamle Jeans.

http://lisewolden.blogg.no/1460190133_blomstrende_gjenbruk1.html

Tvi tvi med gjenbruk av slitte bukser!

 


Her er en litt annen type, knappene hadde jeg liggende, jeg sparer alltid på ekstraknappene som følger da man kjøper klær osv.

Her er ett bilde av delene jeg har brukt(søm må påregnes), den første der er forside og bakside, de runde har jeg brukt som bunn, den som er 30cm har jeg brettet i to på langs og lagd kanten nederst av, den på 36 cm har jeg også brettet dobbelt da jeg syr, det er selene, den på 52cm er øverste kanten, og den har jeg også brettet dobbelt. før jeg sydde. de små er hempene til beltet. (ves bruk av olabukse kan de gamle hempene brukes). Beltet har jeg ikke mønster på, så det må man bare tilpasse 🙂

Tvi tvi med syingen, det er ganske moro og de blir en artig gave 🙂

 

Om du liker Gjenbruk, DIY og interiør, så følg gjerne siden min på facebook og Instagram også, der heter jeg Homemadebylise74 begge steder 🙂 Ha en fin uke!

6 kommentarer

Siste innlegg